القائمة الرئيسية

الصفحات

 أحببت مجنونة

الاسكريبت الخامس

إسراء الزهدي

- بت

= لما تبتك

- يابت احترمي نفسك 

= لا ملكش دعوه 

- يابت اسكتِ بدل ما اضربك

= متقدرش 

- هتجلطيني

= احسن هنرتاح منك

-يارب صبرني

=ربنا يخدك

-لا دا انتِ عايزة تضربني فعلًا 

=طب جرب اعملها كدا

- يا ياسر بقا أتلم الناس بتتفرج علينا 

-مش انتِ اللِ مستفزه ولمضه 

- اه براحتِ

-وكمان بتتلمضي تاني طب والله ما هسيبك

- لو عملت حاجه تاني هزعق والم عليك شباب الفندق كلهم يضربوك

-متقدريش

-لا هقدر

-طب اعمليا كدا

-الحقوووووووووني عايز يخطفني الحقووووووووني

-الناس اتلمت مالك يا انسه هو بيديقك 

-ايوه وعايز يخطفني انا معرفهوش

-راحو مسكوه وضربوه

- روح طبعًا طلعت اوضتها هربًا من ياسر

 وسبتو وهي متعرفش حصلو اي

طبعا ونامت وصحيت الصبح علىٰ خبط جامد فتحت

- اي دا ياسر 

 اي اللي عمل فيك كدا؟! 

بتضحك فنفسها

- ياسر: لا يا شيخه اي اللِ عمل فيا كدا

 بقا انا تلمي عليا النااس تضربني وتهربي

-روح: اي دا بجد هما ضربوك؟!

 مكنتش اعرف!!

-ياسر: يا اخر صبري أموتك

-روح: متنساش أنك فأوضتي يعنى اطلبلك الأمن والبسك مصيبه

- ياسر: عارفك مجنونه وتعمليها خلاص ياستي هسكت اتنيلي البسي عشان ننزل عندنا اجتماع يا استاذه

- روح: بتناكه روح وانا جيه وراك

طبعا كالعاده ياسر وروح قط وفار مش بيطيقو بعض وديما بيتخنقو لكن روح متعوده أن اي سفريه فيها ميتنج وشغل لازم ياسر يعملها مفجاه واليوم مبيعديش من غير مفجأتو اللِ روح ديما بتبوظها بتفهتها وهبلها

- ياسر: عند فيكِ مش نازل وهستناكِ

بعد ساعتين 

اي يابنتِ كل دا بتلبسي دا انتِ لو مسافره كان زمانك وصلتِ انجزى يا ماما

روح خرجت فجاه وياسر اتصدم من جملها بفستنها النبيتى المترز وخمرها الاسود الجميل وهى جميله اصلا 

ياسر: روح انتِ هتنزلي كدا

 بقولك اي انا هقولهم أن انتِ تعبانه ومش هتقدري تحضري

لان بصراحه اخاف عليكِ تنزلي كدا بالجمال دا كلو وحد يشوفك دا انت ملاك

روح: نعم بتقول حاجه

ياسر: هه لا 

روح: طب اتلم ووسع كدا

ويلا انزل قدامي

نزلو الاجتماع وروح مستنيه اول مفجاه ليها من ياسر

 بس اي دا معملش مفجات ليه المره دي

 روح قعدت الاجتماع كلو مستنيه المفجاه وهتتعفرت يترا ياسر نسي ولا زهق منها ولا زعلان شكلو زعلان ولا ايه

 فضلت مستنيه لكن بردو مفيش 

طبعا اليوم خلص وروح طلعت تنام وهي مديقه أن مفيش حاجه حصلت مختلفه

طلعت اوضتها وقعدت في بلكونة الاستراحه اللِ في الاوضه شويه وبعدين قامت تدخل أوضتها تغير لبسها وتنام

 وفجأه اي دا مين اللِ عمل ف الاوضه كدا 

الله!! دا اكيد ياسر انا مبسوطه قوي

ياسر: كنت عارف أنها هتبسطك

روح: لا معجبتنيش علي فكره دا شكلو وحش زوقك بلدي قوي وقديم

ياسر: مش كنتِ لسه بتقولي مبسوطه والله انتِ مجنونه رسمي دلوقتي بقا شكلو وحش يارب صبرني 

روح: ااه وحش ومقرف كمان 

ياسر: يا بت قولي كلمه حلوه مره في حياتك لله

روح: لا ويلا غور عشان انام 

ياسر: تنامي اي نامت عليكِ حيطه

روح: اي مالك في اي 

ياسر: انهارده عيد ميلادك انتِ نسبه مفيش نوم البسي الدرس دا وانزلي يلا مستنيكِ تحت

روح: بتناكه مش هلبسو أنت بومه اصلا وزوقك وحش يلا غور

ياسر: لسانك بينقط عسل

روح: نينينيني غور بقا

طبعا روح هتلبس الدرس هي بتحب ذوق ياسر جدا بس بتحب تكايد فيه لبست الدرس الأسود المترز بتتريز جميل جدا ولبست عليه الخمار النبيتي الجميل بتعها وباقه من الورد حطتها زى التاج علي رسها وكانت شبه الملاك بعيونها العسليه اللِ زي القمر وبتسحر ونزلت وبصراحه مكنتش متوقعه ياسر يعمل كل الحجات دى عشنها هي انبستط اوي بس سعادتها مش بتكمل من غير ما تنكش فياسر وتعصبو طبعا 

روح: علي فكره يا ياسر كان ممكن تعمل حجات احلي من دى بس يلا مش مشكله  

روح: فين يقا الهديه بتعتي

ياسر: انتِ مش مكفيكِ كل دا وكمان عايزة هديه

روح: ايوه يا زفت فين الهديه انا ميهمنيش كل دا اهم حاجه الهديه

ياسر: مجبتش هديه 

روح: انت اكيد بتهرز اكيد جبتلي الاكل اللِ بحبو دا هديتي صح؟!! 

ياسر: طول عمرك بكرش ومفجوعه 

طب جبتلى العربيه اللِ انا عيزاها

لا لا شكلك حجزتلي تذكره لباريس انت عارف أن نفسي اروح هناك 

مش كدا

ياسر: هو حد قالك اني وارث ولا شغال حرامي او تاجر مخضرات يابت انتِ

روح: بت اما تبتك امال جبت اي يا برص انت اخلص

ياسر: مجبتش حاجه انتِ مش بتفهمي

طبعا روح ف اللحظه دى فضلت تجرى وراه زى الطفل وتضرب فيه يعني اي مجبتش انا عايزه هديه

ياسر: يا بنتِ اهمدي بقا واكبري دا منظر واحده هتكمل ال 24 سنه 

روح: بطفوليه مليش دعوه عايزة هديه

ياسر: انا اجبلك ليه تصدقي انا ربنا بلاني بيكِ انا غلطان اصلا اني فكرك

روح: زى الطفله البريئه قعدت تعيط من كلامو 

ياسر: يعني كلامي ديقك ما انتِ النهار كلو تهزقي فيه

روح: بطريقه طفوليه برئيه انا أهزقك أنت متهزقنيش

ياسر: حاضر انا اسف متزعليش

روح: لا هتلي الهديه وجبلي الاكل اللي بحبو واسمحك

ياسر: انا قلت بكرش محدش صدقني

يلا تعالي

روح: علي فين

ياسر: تعالي بس

خدها ياسر لقاعه كبيره قوي وبعدين

 روح: انا مش شيفه حاجه خالص يا ياسر 

ياسر: دقيقه هشتوفى دلوقتي 

وفتح النور واتفجأت روح اي دا ماما وبابا واصحابي وكل الناس دول جم امتا وازاي

ياسر: طلع مسك المايك انا جايب كل الناس دى عشانك انتِ وعشان عيد ميلادك وعشان عارف أن كان نفسك فعيد ميلاد شبه دا وحبيت افرحك واشوفك سعيده وحبيت اعملك كل المفجأت اللِ تفرحك من جواكِ عشان بس اشوف ابتسامتك

روح: بتناكه وبردو ايوه يعني فين الهديه دلوقتي 

ياسر: امشي يابت من هنا دا انتِ بارده

روح: خلص فين هديتي يعني انت عامل كل دا يا بومه ومستخسر تجبلي هديه يا بخيل

ياسر: طبعا عارف لسانك بينقط عسل جبتلك هديه يا زف.... 

روح: نعم انت هتشتم ولا اي

ياسر: لا لا مش بشتم دا انا بكح 

روح: طب خلص فين الهديه

ياسر: روح

روح: نعم

ياسر: تتجوزيني

روح بصدمة: مين

 اي

 نعم

انا فين 

انتو مين

ياسر: هههههههههه اي يابنتي اتهبلتي ولا اي بقولك تتجوزيني

روح: انت بتهزر صح

 اخلص فين الهديه يا بومه انت مش وقت هزار

ياسر: بحبك 

مش بهزر

 تتجوزبني

 عمي موافق والعيله كلها موفقه وانا بحبك

روح: يعني انت مش بتهزر بتتكلم جد

ياسر: لا مش بهزر 

روح: يعني الكل موافق 

ياسر: ااه موافقين

انتِ موفقه؟؟!! 

روح: متفقين عليا يعني 

ياسر: ااه متفقين موفقه

روح: ااه موفقه 

المأذون: بارك الله لكمها وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

ياسر: بقيتى مراتي يا رواا

روح: اتلم يا جزمه انت مش بحب كلمه رواا دي

ياسر: يابت احترمي نفسك انا بقيت جوزك

روح: لا مش هحترم واي يعني جوزى يلا غور عشان خارجه دلوقتي 

ياسر: رايحه فين يا حببتي

روح: امممممم بخوف خارجه

ياسر: علي فين ان شاءلله

روح: ملكش دعوه يلا غور

ياسر: لا تعالي هنا 

روح: عايز اي

ياسر: من دلوقتي تسمعي كلامي وتقوليلي علي كل حاجه قبل ما تعمليها انتِ بقيتِ تخصيني

روح: اسمع كلامك انت يا بومه مستحيل وفضلت تضحك وتجري 

ياسر: بت انتِ تعالي هنا هههههههههه 

روح: نينينيني مش هتعرف تمسكني

ياسر: ياربي متجوز طفلة

روح: اااه الحقني يا ياسر وجريت من خوفها استخبت ف حضنو 

ياسر: متخفيش من اي حاجه انا هحميكي

روح: بحبك

"أن لم تكن حبيبتك مجنونة فأنت لم تذق الحب ابدًا" 


"احببتكِ مجنونتِ لانكِ عوضي ولأنكِ تخففي عني كل الآلآم وتؤنسي وحدتي"

سلسلة حكايات روح

إسراء الزهدي|جاردينيا 

author-img
للكِتَابةِ فِي فُؤادِي مَسكَّنٌ، كمَا الرّوحُ فِي اَلجَسَد تَسْكُنُ.

تعليقات

التنقل السريع