القائمة الرئيسية

الصفحات

ليه عايز تبعد وتروح

 قصيدة ليه عايز تبعد وتروح

 ندي السيد ابو حجاب


لي بقيت بتقسى عليا 
وانت كنت الوحيد إللي ليا 
أنا عارفه إنه غصب عنك 
بس لسه عشمانه في حنية قلبك 
هو للدرجة طاوعك عقلك 
طيب دا انا قولتلك إنّي محتجالك 
وإنّي مش لاقية حد أشيكله همي 
بس عارف مش مهم همي 
انا بس نفسي تفضل جمبي 
ضهري واماني وسندي وحناني 
إنتَ أول حد حبيته 
وأول حد يملى عليا دنيتي 
دا أنتَ ينور عيني كل دنيتي 
عارف لو مشيت.. 
حبي ليك.. 
مش هيقل سنتي.. 
بس والله م عايزاك تمشي 
فلو مشيت محدش هياخد مكانك 
لان محدش هيكون في نص حنانك 
طيب عايزا افكرك بشيء يمكن تحن على قلبي المكسور 
دا أنا قلبي بقا زي التربه بقت بور 
فاكر جنانك لما قولت اول مرة إنك بتحبني 
وانك كنت بتطلب مني وانتَ راكع على رجلك وماسك إيدي
وتقولي إوعديني
إنك تفضلي تحبيني 
طيب ليه عايز تبعد وتروح 
وانتَ بس إلي حسيت معاك بحلاوة الروح
وتسيب قلبي المجروح
وملاقيش اللي يطببه غيرك
دا أنا كنت صيدة سهلة
صيدة أسهل من طيرك
في البداية.. 
الحب معرفنيش الحكاية
ولا إني كنت بالنسبالك هواية
مع غيرك أزاي.. 
وأنت تملي معايا
لو أنت بجد هتبعد
ف ياريت ما تكونش دي النهاية


ندي السيد ابو حجاب|جاردينيا

تعليقات

التنقل السريع