القائمة الرئيسية

الصفحات

 قصيدة حبيت راجل

عزة حسان

أنا قلبي خايف يقول... 

خايف يقول... 

إن حب وبقه مجنون... 


وإن لقه الشخص الحنون.... 

وإن حبه من أول نظرة بجنون... 

وإن حضنه يسيع الكون... 


وإن فى الغزل مبيعرفش يقول... 

عارف كلام معقول.... 

كلام يتقال....

 فى الوقت المعقول... 


كلام يعرفو راجل مش عيل فرفور.. 

راجل يصونك ويحافظ عليكي ... 

ويقوى دينك.... 

مش يلعب بيكى....



راجل عايزك فى الحلال... 

مش فى الموبايل ليل ونهار...

كلامه مش على التفاهة...


كلامه بيتقال....

 فى الوقت والمعاد....  

يتقال وقت الفجرية... 

وقت الظهرية... 


ووقت العصرية... 

ووقت المغربية... 

ووقت العشاء لما يدن كمان... 


ويقولك على تفاصيله... 

تكون فيها صواب ليكي.... 

انا قلبى مال لشخص جميل... 


شخص ميتقدرش بملايين... 

شخص عارف سُنة الحبيب... 

وعلى دينه محافظ عليه... 


أول مرة شافك... 

سأل على تفاصيلك... 

على بيتك.... 

على عيلتك... 


ومستناش يجيب رقمك... 

ويبعتلك مراسيل.... 

ويقولك أخبارك إيه وحشتيني... 


من أول نظرة عجبتيني... 

بعيونك سحرتيني... 

هتبقي أم لعيالي....


ابعتي صورة عشان آخدها فى أحضاني... 

ياللى هتبقي أم لعيالي... 

وبعد يومين فراق وعياط وتهديد.... 


أنا قلبي اختار واحد... 

ملوش في نت والبنات... 

وعايز بنت في الحلال... 


بنت تصونه فى غيابه... 

بنت متبصش للغيرو... 

بنت متكلمش غير فى الدين وسنة الحبيب... 


بنت عيونها ميدارين... 

اختارى راجل يكون رفيقك فى صلاتك... 

على سنة الحبيب مواعيكى.... 


في صلاتك مقويكى.... 

زار بابك لما شافك.... 

وصانك فى غيابك.... 


أنا قلبي اختار شريك حياة.... 

حافظ كتاب الله... 

وعلى سنة الحبيب ميال... 


أنا قلبي اختار... 

شريك حياة... 

حافظ كتاب الله.... 


عزه حسان|غاسق

تعليقات

التنقل السريع