القائمة الرئيسية

الصفحات

اسكريبت أحببت طفلة

الاسكريبت الثالث

إسراء الزهدي

 - قمري

= فين قمرك دا انت بتخوني

- أنتِ قمري

= بتشبهني بجسم معتم ادي اخرتها

- اممم نجمتى افضل

= ولااا شكلك بتخني مع فضئين

 مالك اظبط كدا

- ملاكي

= وشويه تقولي جنيتي

 ايه شيفني بأجنحة

- فرشتي طيب

= شيفني ملونه

- وردتي

= اخرها تشبهني بنبات مكنش العشم يا عماااد

- حبيبتي

= حبيبتك مين

 بقولك اي مليش ف المحن دا اتظبط

- عمري

= ولا شكلك بتخني كتير ومش فاكر اسمي فقلت تتمحن شويه

 مالك فيه ايه

 بتخني يا ياسر ورفعت عليه صبعها


ياسر: بخونك اي يا شيخة قولت ادلعك شوية بدل الجو الممل دا بس انتي دبش ما شاء الله 

روح: بطلت تحبني يا ياسر قول اعترف بطلت تحبني


ياسر: بدأنا نكد

روح: قصدك اني نكد

ياسر: روح انا هنام مش فضيلك عندي شغل الصبح 

روح: زهقت مني ومبقتش تسهر معايا زي الاول 

ياسر: يارب الصبر من عندك الهرمونات بدأت

روح: قصدك ايه يعني 

ياسر: هي فقرة النكد عرفها بتبداء كدا 

روح: قصدك انا نكديه

ياسر: لا يا حببتي مين قال كدا دا انتي رئسية النكد

روح: بتقول اي 

ياسر: بقول انك ست البنات العقلين الفرفوشة اللى مش بتنكد خالص 

روح: ياسر انت بتخني صح بتخني

ياسر: هي الساعة كام دلوقتي يا حببتي

روح: 12 ليه هتكلمها دلوقتي ما هو دا اللي ناقص تكلمها وانا قعده معاك

ياسر: ايوه هي الساعه 12 جات يعني النكد كلو كملي يا حببتي معاكي

روح: بتستفزني كمان 

ياسر: روح يا حببتي نامي وراح ينام

روح: انت هتنام وتسبني

يااسر: مش بيرد

روح بعد شويه

ياسر ياسر يااااااسرررر اصحي

ياسر: اي البيت بيولع

روح: لا عايزه اتمشي

ياسر: تأي يا حببتي نامي يا روح ربنا يهديكي

روح: مليش دعوة نمتشي دلوقتي ولا هي بس اللي بتروح تتمشي معاها ما انا زي مراتك بردو

ياسر: يارب الصبر من عندك هو يوم مش فايت يلا نمتشي يا حببتي

روح: على البحر

ياسر: لا كدا كتير بقا احنا ف الشتاء والجو برد

روح: بدموع زي الاطفال مبقتش تحبني وبقيت تزعقلي كمان 

ياسر: انا اسف حقك عليا يلا هوديكي

روح: هتلي لب ودرى مشوي وفشار ومصاصة وشوكلاته و... 

ياسر: اي هو انا ورثت هي حاجه واحده كفايا 

روح: سكتت

ياسر: خليكي هنا هجيلك دلوقتي 

روح: بعد ما ياسر مشي وقفه بتكلم الميا 

والليل وسما ونجومو وقمرو وسهرو وانت وانا يا حبيبي انا يا حبيبي 

جه ياسر وهي مش واخد بلها

ياسر:والهوى آه منه الهوى يسقينا الهنا ويقول بالهنا يا حبيبي انا يا حبيبي انا

روح: لفت اي دا انت هنا من امتا

ياسر: من اول يا حبيبي انا

بتغني لمين بقا يا ست هانم

روح: بطفوله اكيد مش ليك

ياسر: بقا كدا اروح ارجع الحاجة دي

روح: لا لا خلاص ليك 

ياسر: بجد 

روح: ورفعت حجبها هكدب مثلا

اي دا انت جبتلي كل الحجات 

ياسر: ميهنش عليا زعلك

روح: بحبك قوي

ياسر: وانا بعشقك هاذا مش هنروح بقا

روح: لا

ياسر: والشغل

روح: يعني الشغل اهم مني وبتعيط زي الاطفال

ياسر: يارب انت العالم، لا يا حببتي مش اهم يولع الشغل المهم سعادتك

روح: مش من قلبك لا

ياسر: لا من قلبي

روح: اثبتلي

ياسر: اعمل اي 

روح: انزل اقف في الميا دي

ياسر: روح حببتي انتي سخنه الجو تلج وانتي بتقوليلي انزل الميا

روح: مش بتحبني 

ياسر: طب ما تنزلي انتي

روح: واموت انا وابنك من البرد يرديك كدا

وبصت على بطنها بص يا حبيبي بابا عايز يموتني انا وانت ازاي

ياسر: لا يا حبيبي متصدقهاش دي هي اللي عايزة تيتمك من قبل ما تيجي على الدنيا 

روح: انت بتحرش ابني عليا يا ياسر

وكمان بتقول عليا نكد طلقني يا ياسر طلقنيييي

ياسر: اششششش بحبك

روح: وانا كمان بحبك قوي



وف الخلفية ام كلثوم وهي بتقول *إزاي أوصف لك يا حبيبي إزاي قبل ما أحبك ازاي أوصف لك يا حبيبي إزاي قبل ما أحبك كنت إزاي


كنت ولا امبارح فاكراه ولا عندي بكره أستناه ولا حتى يومي عايشاه


خدتني بالحب في غمضة عين وريتني حلاوة الأيام فينا


الليل بعد ما كان غربة مليته أمان


والعمر اللي كان صحرا اصبح بستانك كنت إزاي*


*كنت ولا امبارح فاكراه ولا عندي بكره أستناه ولا حتى يومي عايشاه*


*خدتني بالحب في غمضة عين وريتني حلاوة الأيام فينا*


*الليل بعد ما كان غربة مليته أمان*


*والعمر اللي كان صحرا اصبح بستان*


"وتأتيك بريئة لا تتصنع شيء في وجودك وتشعر انك امانها ومأمنها تختبي بك من ضجيج العالم وكانها طفلة لم تتجاوز الخمسة اعوام فلا تردها عنك خائبة"


سلسلة حكايات روح 

إسراء الزهدي|جاردينيا

author-img
للكِتَابةِ فِي فُؤادِي مَسكَّنٌ، كمَا الرّوحُ فِي اَلجَسَد تَسْكُنُ.

تعليقات

التنقل السريع