القائمة الرئيسية

الصفحات

 حوار صحفي محمد عبدالحميد

الصحفية مريم خالد البارودي


- السلام عليكم


وعليكم السلام.


گ مريم خالد من جريده جاردينيا وأريد عمل لقاء صحفي معك


- ما هو اسمك؟

 محمد عبد الحميد فضل محمود.


- كم عمرك؟

17


- محافظتك؟

القليوبيه


- لقبك؟ 

مفيش 


- ما سبب اختيارك لهذا اللقب

مفيش 


- ما هي موهبتك؟

 فن تشكيلي (رسم)



- كيف اكتشفت هذه الموهبة؟

 بإن كنت برسم حاجات بسيطه 


- ومنذ متى؟

 الصف السادس الابتدائي 


- مَن أول شخص عرف بموهبتك ودعمك؟ 

اصدقائي و جيراني



- حَدَّثَنَا قليلًا عن مشوارك وخوضك لهذا الفن؟ 

انا بدئت من سته ابتدائي و لما حسيت أن عندي الموهبه و حبتها قولت لازم اشتغل علي نفسي اكتر و اكتر لحد ما اتطورت الحمد لله و متكرم في معارض فنيه و عملت لوحات بخامات مختلفه زي رصاص ، فحم ، الوان جاف ، و الوان خشب و الحمد لله شغال لحد دلوقتي علي الموهبه عشان انميها اكتر و اكتر و بإذن الله الي جي احسن.


- ما هي التكريمات التي حصلت عليها؟ 


اتكرمت في معرض صحبة فن دمياط و صحوة الفن العاشر و عملت لقاء تلفزيوني 


- هل في يوم حد قالك إن أنت مش موهوب أو وجهلك كلام خلاك تحس إنك مش موهوب ولا كان المجتمع اللي حواليك يحبون موهبتك ويشجعوك ...؟


كلهم بيشجعوني الحمد لله 

خلينا نتخيل أن موهبتك العظيمة دي هي طفلتك المدللة قلنا أزاي بتتعامل معاها عشان تنميها؟ بالتدريب المستمر و الحمد لله بطور من نفسي



- ما رأيك بورش الرسم؟

 شئ كويس بيطور من الموهبه


- هل تظن أن باستطاعة أي شخص أن يصبح رساما؟

 نعم يستطيع بالاستمرار في التدريبات


- كلمنا عن قدوتك؟ 

فان جوخ و دافنشي


- ما هو هدفك في الفترة القادمة؟

 أن اطور من نفسي اكتر 



- نصيحة لمحبي الرسم المبتدأين تقولهم أي؟

 أن يستمروا و مع الوقت هيتحسنوا و هيكونوا حاجه كويسه 


- هل تريد تقديم الشكر إلى أحدهم؟

حابب اشكر اي حد وقف جنبي و و اي حد لسه واقف جنبي 


- أتمنى أن تحقق ما ترغب به، وهكذا يكون قد انتهى اللقاء، ونتمنى لك النجاح فيما هو قادم، وكان شرف لنا عمل اللقاء معك، والسلام عليكم.


الصحفيه: مريم خالد البارودي

المؤسسة: إسراء الزهدي

جريدة جاردينيا

author-img
للكِتَابةِ فِي فُؤادِي مَسكَّنٌ، كمَا الرّوحُ فِي اَلجَسَد تَسْكُنُ.

تعليقات

التنقل السريع